
Cybersecurity για Gen Z: Η νέα γενιά στο στόχαστρο των κυβερνοεγκληματιών
Συμπεριφορές και τρωτά σημεία των νεότερων χρηστών στο διαδίκτυο Η νέα γενιά είναι πάντα συνδεδεμένη. Μεγάλωσαν με τα smartphones, τα [...]
Εν μέσω των αυστηρών περιοριστικών μέτρων της πανδημίας Covid19, εδραιώθηκαν αλλά και πολλαπλασιάστηκαν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές. Το λιανεμπόριο κινείται κατά κύριο λόγο μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής e-banking. Αυτή η αύξηση όμως των ηλεκτρονικών συναλλαγών, προσφέρει και έδαφος για την επινόηση νέων μορφών απάτης. Οι καταναλωτές οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί προκειμένου να κάνουν χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών με ασφάλεια και να παραμένουν ενημερωμένοι για τις πιο πρόσφατες μορφές ηλεκτρονικής απάτης μέσω διαδικτύου.
Ειδικότερα, είτε οι καταναλωτές είτε το προσωπικό μιας επιχείρησης θα πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζει τις πιο συνηθισμένες μορφές απάτης, οι οποίες ενδεικτικά είναι οι εξής:
1.Απάτη μέσω mail ηλεκτρονικού ψαρέματος: Τα μηνύματα αυτά, ενημερώνουν τον χρήστη ότι υπάρχει ύποπτη δραστηριότητα ή παραβίαση του λογαριασμού του και τον προτρέπει να επιλέξει έναν συνημμένο σύνδεσμο link για την αποκατάσταση του προβλήματος. Ωστόσο, πρόκειται για ένα κακόβουλο συνημμένο, που οδηγεί σε πλαστή σελίδα, στην οποία το θύμα πληκτρολογεί – χωρίς καμία υποψία – κωδικούς και διαπιστευτήρια. Από εκεί και πέρα, οι επιτιθέμενοι έχουν στα χέρια τους τα απαραίτητα εργαλεία για την μεταφορά χρημάτων, χρεώνοντας τους λογαριασμούς του θύματος.
Συνεπώς, οι χρήστες, προκειμένου να αποφύγουν να πέσουν θύμα phising θα πρέπει να γνωρίζουν, ότι οι τράπεζες σε καμία περίπτωση δεν θα στείλουν μήνυμα που παραπέμπει σε ένα τέτοιο σύνδεσμο, προκειμένου να αποκατασταθεί το πρόβλημα στον λογαριασμό τους. Επίσης, τα μηνύματα αυτά δεν στέλνονται εξατομικευμένα και δεν αναφέρουν τον λογαριασμό που εμφανίζει το πρόβλημα, ενώ πολλές φορές εμφανίζουν και ορθογραφικά λάθη. Τέλος, οι χρήστες οφείλουν να ελέγχουν με προσοχή τα μηνύματα που λαμβάνουν για την έγκριση των συναλλαγών τους, με τον κωδικό OTP μιας χρήσης. Ωστόσο, σε περίπτωση που πέσουν θύμα απάτης, θα πρέπει να ενημερώσουν άμεσα την τράπεζά τους.
2.Υποτιθέμενη επιδιόρθωση Η/Υ: Στην περίπτωση αυτή ο χρήστης δέχεται κάποιο τηλεφώνημα από κάποιον που υποδύεται τον τεχνικό, ο οποίος ενημερώνει ότι δήθεν ο υπολογιστής έχει μολυνθεί. Στην συνέχεια, ο δήθεν τεχνικός, πείθει το θύμα να δώσει τους κωδικούς για την επίλυση του προβλήματος μέσω της εγκατάστασης λογισμικού απομακρυσμένα.
Κατά συνέπεια, οι χρήστες δεν θα πρέπει να ενδώσουν σε ένα τέτοιο τηλεφώνημα, εφόσον δεν έχουν προηγουμένως οι ίδιοι δηλώσει κάποια βλάβη και θα πρέπει να διακόπτουν απευθείας την κλήση.
3.Αγοραπωλησία μέσω ηλεκτρονικών αγγελιών: Οι καταναλωτές πολλές φορές πέφτουν θύμα απάτης, όταν παρακινούμενοι από μία ηλεκτρονική αγγελία, πληρώνουν ένα προϊόν το οποίο δεν παραλαμβάνουν ποτέ. Επίσης, μπορεί να έχουν βάλει οι ίδιοι αγγελία και να τους αποστέλλεται πλαστή βεβαίωση μεταφοράς χρημάτων. Συνεπώς, είναι γεγονός ότι οι καταναλωτές οφείλουν να ελέγχουν τον τραπεζικό λογαριασμό τους, προκειμένου να διαπιστώνονται τυχόν λανθασμένες χρεώσεις και πιστώσεις.
Συμβουλές για προστασία από διαδικτυακές απάτες
Επικοινωνήστε μαζί μας σχετικά με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μας. Θα σας καθοδηγήσουμε στην καλύτερη λύση.
check Διαχείριση Backup & Disaster Recovery
check Διαχείριση Κυβερνοασφάλειας
check Έρευνα Ηλεκτρονικών Στοιχείων
check Έλεγχος Παρείσδυσης (Penetration Test)
check Εκπαίδευση Κυβερνοασφάλειας
check Διαχείριση & Διαπραγμάτευση Ransomware
check Άπατες μέσω email (BEC Scams)
check Άπατες με εταιρίες Forex / Trading
check Έρευνα Κρυπτονομισμάτων
check Άπατες μέσω Internet