Άπατες μέσω Internet

Κυβερνοέγκλημα

Εν μέσω των αυστηρών περιοριστικών μέτρων της πανδημίας Covid19, εδραιώθηκαν αλλά και πολλαπλασιάστηκαν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές. Το λιανεμπόριο κινείται κατά κύριο λόγο μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής e-banking. Αυτή η αύξηση όμως των ηλεκτρονικών συναλλαγών, προσφέρει και έδαφος για την επινόηση νέων μορφών απάτης. Οι καταναλωτές οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί προκειμένου να κάνουν χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών με ασφάλεια και να παραμένουν ενημερωμένοι για τις πιο πρόσφατες μορφές ηλεκτρονικής απάτης μέσω διαδικτύου.

Ειδικότερα, είτε οι καταναλωτές είτε το προσωπικό μιας επιχείρησης θα πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζει τις πιο συνηθισμένες μορφές απάτης, οι οποίες ενδεικτικά είναι οι εξής:

1.Απάτη μέσω mail ηλεκτρονικού ψαρέματος: Τα μηνύματα αυτά, ενημερώνουν τον χρήστη ότι υπάρχει ύποπτη δραστηριότητα ή παραβίαση του λογαριασμού του και τον προτρέπει να επιλέξει έναν συνημμένο σύνδεσμο link για την αποκατάσταση του προβλήματος. Ωστόσο, πρόκειται για ένα κακόβουλο συνημμένο, που οδηγεί σε πλαστή σελίδα, στην οποία το θύμα πληκτρολογεί – χωρίς καμία υποψία – κωδικούς και διαπιστευτήρια. Από εκεί και πέρα, οι επιτιθέμενοι έχουν στα χέρια τους τα απαραίτητα εργαλεία για την μεταφορά χρημάτων, χρεώνοντας τους λογαριασμούς του θύματος.

Συνεπώς, οι χρήστες, προκειμένου να αποφύγουν να πέσουν θύμα phising θα πρέπει να γνωρίζουν, ότι οι τράπεζες σε καμία περίπτωση δεν θα στείλουν μήνυμα που παραπέμπει σε ένα τέτοιο σύνδεσμο, προκειμένου να αποκατασταθεί το πρόβλημα στον λογαριασμό τους. Επίσης, τα μηνύματα αυτά δεν στέλνονται εξατομικευμένα και δεν αναφέρουν τον λογαριασμό που εμφανίζει το πρόβλημα, ενώ πολλές φορές εμφανίζουν και ορθογραφικά λάθη. Τέλος, οι χρήστες οφείλουν να ελέγχουν με προσοχή τα μηνύματα που λαμβάνουν για την έγκριση των συναλλαγών τους, με τον κωδικό OTP μιας χρήσης. Ωστόσο, σε περίπτωση που πέσουν θύμα απάτης, θα πρέπει να ενημερώσουν άμεσα την τράπεζά τους.

2.Υποτιθέμενη επιδιόρθωση Η/Υ: Στην περίπτωση αυτή ο χρήστης δέχεται κάποιο τηλεφώνημα από κάποιον που υποδύεται τον τεχνικό, ο οποίος ενημερώνει ότι δήθεν ο υπολογιστής έχει μολυνθεί. Στην συνέχεια, ο δήθεν τεχνικός, πείθει το θύμα να δώσει τους κωδικούς για την επίλυση του προβλήματος μέσω της εγκατάστασης λογισμικού απομακρυσμένα.

Κατά συνέπεια, οι χρήστες δεν θα πρέπει να ενδώσουν σε ένα τέτοιο τηλεφώνημα, εφόσον δεν έχουν προηγουμένως οι ίδιοι δηλώσει κάποια βλάβη και θα πρέπει να διακόπτουν απευθείας την κλήση.

3.Αγοραπωλησία μέσω ηλεκτρονικών αγγελιών: Οι καταναλωτές πολλές φορές πέφτουν θύμα απάτης, όταν παρακινούμενοι από μία ηλεκτρονική αγγελία, πληρώνουν ένα προϊόν το οποίο δεν παραλαμβάνουν ποτέ. Επίσης, μπορεί να έχουν βάλει οι ίδιοι αγγελία και να τους αποστέλλεται πλαστή βεβαίωση μεταφοράς χρημάτων. Συνεπώς, είναι γεγονός ότι οι καταναλωτές οφείλουν να ελέγχουν τον τραπεζικό λογαριασμό τους, προκειμένου να διαπιστώνονται τυχόν λανθασμένες χρεώσεις και πιστώσεις.

  1. Επενδυτικές απάτες: Όπως προαναφέρθηκε, πρόκειται για το BEC SCAM, το οποίο έχει να κάνει με συμβούλους επένδυσης χρημάτων, που υπόσχονται υψηλές αποδόσεις. Ο καθένας θα πρέπει να είναι επιφυλακτικός όταν προσεγγίζεται από δήθεν μεγάλους επενδυτές εξωτερικού.
  2. Μηνύματα spam με εκβιαστικό περιεχόμενο: Ως τελικοί χρήστες, μπορεί να λάβετε κάποιο μήνυμα ότι δεν έχετε πρόσβαση στην συσκευή σας ή ότι δήθεν έχει εγκατασταθεί κακόβουλο λογισμικό, το οποίο έχει συλλέξει στοιχεία από τις επαφές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τότε οι απατεώνες εκβιάζουν με την αποστολή του σχετικού υλικού, στην περίπτωση που δεν τους καταβάλλετε το ποσό που ζητούν σε bitcoin.
  3. Romance scams: Στην περίπτωση αυτή οι απατεώνες αναζητούν τα θύματά τους μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη επικοινωνίας. Εμφανίζουν μια πλαστή ιστορία, την οποία κάνουν πιστευτή με τη βοήθεια αληθινών ονομάτων κα φωτογραφιών. Συχνά εμφανίζονται ως στρατιωτικοί γιατροί Αμερικανοί, που υπηρετούν στο Αφγανιστάν ή τη Συρία, που προσπαθούν να δημιουργήσουν δήθεν φιλία ή ειδύλλιο για να αποσπάσουν χρήματα.

Συμβουλές για προστασία από διαδικτυακές απάτες

  • Δεν θα πρέπει να απαντάτε σε ύποπτα e-mail αλλά και σε αυτά που δεν έχετε ελέγξει τη διεύθυνση του αποστολέα.
  • Δεν θα πρέπει να ανοίγετε συνημμένα και συνδέσμους από μηνύματα άγνωστων αποστολέων
  • Θα πρέπει να έχετε ενημερωμένο λογισμικό προστασίας κατά των ιών αλλά και να τηρείτε αντίγραφα ασφαλείας των αρχείων σας.
  • Να προβαίνετε σε αγορές από αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Να βεβαιώνεστε ότι το σύμβολο ασφαλούς μετάδοσης δεδομένων εμφανίζεται στο πεδίο «διεύθυνση του προγράμματος περιήγησης» – browser με τη μορφή HTTPS.

Φόρμα Ενδιαφέροντος

Επικοινωνήστε μαζί μας σχετικά με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μας. Θα σας καθοδηγήσουμε στην καλύτερη λύση.

check Διαχείριση Backup & Disaster Recovery

check Διαχείριση Κυβερνοασφάλειας

check Έρευνα Ηλεκτρονικών Στοιχείων

check Έλεγχος Παρείσδυσης (Penetration Test)

check Εκπαίδευση Κυβερνοασφάλειας

check Διαχείριση & Διαπραγμάτευση Ransomware

check Άπατες μέσω email (BEC Scams)

check Άπατες με εταιρίες Forex / Trading

check Έρευνα Κρυπτονομισμάτων

check Άπατες μέσω Internet







    Background